فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

مطمئنا تا به حال نام “عینک های گوگل” را شنیده اید و این نام حداقل یک بار به گوشتان خورده است.این لینک ویدیویی از سایت یوتیوب را مشاهده کنید :

در این ویدیو ، زندگی اغلب مردم عادی که کارهای عادی ، روتین و روزمره خودرا انجام می دهند به تصویر کشیده شده اند.اما تعداد کمی از مردم را هم نشان می دهد که کارهای روزمره خود را رها کرده اند و مشغول سرگرمی هایی چون چتربازی هستند! بر روی صورت آنان عینک هایی قرار دارد که تجربه و حس ” first-person’s view” یا همان دیدگاه اول شخص ( دیدگاه شخص اول ) را می را برای ما ایجاد می کنند.همانطور که حدس زدید ، این عینک ها ، عینک های گوگل هستند!در حال حاضر عینک گوگل را می توان  بیشتر شبیه به یک نوع اسباب بازی ای تصور کرد که توسط سازنده آن روز به روز در حال پیشرفت کردن و کامل شدن می باشد و امکانات آن با توجه به شرایط روز به مرور زمان در حال تکمیل و توسعه می باشد.امروز قصد داریم تا کمی روی این عینک های گوگل ریز شویم و عمقی تر و از زاویه ای تخصصی تر به آن ها نگاهی داشته باشیم.بنابراین با ده عدد سر فصل مهم از تکنولوژی های برتر به کار رفته در این عینک ها یاد می کنیم.بیشتر به قسمت سخت افزاری این عینک ها می پردازیم.به احتمالی شاید در آینده ای نه چندان دور ، همه انسان های این کره خاکی به این عینک ها نیاز پیدا کنند.

google-glass

(۱)   – سخت افزار کوچک اما بسیار قدرتمند

شگفت انگیز ترین بخش و مهم ترین بخش این عینک های گوگل همین قسمت سخت افزار آن است.با توجه به فشار همه جانبه ای که روی تیم متخصص این پروژه بوده است ، آنها یک سخت افزار کوچک اما قدرتمند را برای این عینک ها طراحی کرده اند که به نام ، ریز کامپیوتر مشهور است.این ریز کامپیوتر را در قالبی کاملا سبک وزن ولی کاملا ایمن و قوی پدید آورده اند و درون فریم عینک (قاب عینک) به صورت کاملا ظریف و هنرمندانه جاسازی کرده اند.

glass-prototype

عینک گوگل ، عینک مجهزیست! درون این عینک ها امکاناتی از قبیل بلوتوث ، اینترنت بی سیم (Wi-Fi) ، (GPS) ، بلندگو (speakers) ، دوربین ، میکروفون ، صفحه لمسی (تاچ اسکرین) و به احتمال قوی یک عدد ژیروسکوپ ؛ صرفا برای تعیین جهت افقی یا عمودی صفحه نمایشگر آن وجود دارد.ابعاد و سایز صفحه نمایشگر آن به بند انگشت دست شما می رسد! و تمام اطلاعات مورد نیاز شما در قسمت نمایشگر آن ، برایتان به نمایش در می آید.به تعبیری می شود گفت که تمام اطلاعات مورد نیاز شما با لمس بند انگشتتان بر روی صفحه لمسی عینک ؛ پیش روی چشمانتان خواهد آمد.(در یک چشم به هم زدن ! )

google-glass-tiny-powerful-hw

طراحی و تولید این عینک ها ، گام بزرگی در جهت پیشرفت تکنولوژی و همگام شدن این پیشرفت ها در زندگی اجتماعی بشر مدرن امروزیست.در آینده ای نه چندان دور که ، استفاده از این عینک ها برای انسان ها فراگیر تر شود ، تاثیرات ورود این دست تکنولوژی های نو و کاربردی در زندگی روزمره انسان ها را خواهید دید.

 

 

 


موضوعات مرتبط: درس بیست و هشت عینک گوگل ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, | 8:29 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon